murabbitun

murabbitun

Tuesday 11 March 2014

Tergurisnya Hati


Saya sedang melalui saat pedihnya hati.
Di ketawakan oleh sahabat sendiri atas kekurangan yang ada pada diri.

Sedar bahawa diri penuuh kekurangan.
Penuh cela dan dosa
Tidak sempurna
Jauh lagi ingin merasakan bahawa diri hebat

Terima kasih sahabat atas rasa ini
Buatkan saya kembali kepada Allah
Hanya dia yang Maha Sempurna
Hanya kepada Allah ku sandarkan segala sifat kesempurnaan

Mungkin itu bukan niatnya, saya tidak salahkannya

Allah menghantar dia untuk mengingatkan saya
Untuk menguji saya
Setakat mana keyakinan dan pembuktian bahawa manusia itu lemah,
Tidak sempurna

Semoga dengan emosi merasakan diri serba kekurangan ini
Membuat saya kembali merendah diri di sisi Allah
Bukan merendah-rendahkan diri di sisi manusia

Saya akan baiki diri saya. InsyaAllah.

***

Another side,
Saya dapatkan rasakan bahawa lidah itu memang tajam
Kita rasa kita sudah berusaha tidak mencederakan emosi orang lain
Rasa sudah rasa.

Jadi selepas ini,
Semoga lidah saya terpelihara dari menyakiti orang lain,
Ini yang saya inginkan.

Maafkan saya andai lidah saya pernah menyakiti kalian,
kerana lidah muslim itu tidak menyakitkan.


salam hormat
>afnadz hanif
120314
9:16 am

No comments:

Post a Comment